Bree Tarner élete

Ez Stephenie Meyer 5. könyve melynek címe Bree Tanner élete
ez a könyv nálunk Magyarországon megjelenését tekintve még várat magára de addig is itt eltudjátok olvasni akit érdekel.

Majd későbbiekben saját twilight ficeket is olvashatok itt.


Üdvözlettel: Isabella Cullen

2010. szeptember 22., szerda

Hirtelen azt vettem észre, hogy repülök. Belevágódtam egy fába, majd a földre roskadtam. Meg kellett volna próbálnom elfutni, de Diego halott volt. Nem tudtam túltenni magam rajta.
A szőke vámpír, akit a tisztáson láttam, határozottan rám nézett, ugrásra készen állva. Nagyon hozzáértőnek tűnt, sokkal tapasztaltabbnak, mint Riley. De nem támadt rám. Nem volt olyan őrült, mint Raoul vagy Kristie. Teljesen higgadt volt.
„Kérem”, szóltam ismét, azt akartam, hogy essünk már túl rajta. „Én nem akarok harcolni”
Bár még mindig készenlétben állt, arca megváltozott. Olyan arckifejezéssel nézett rám, amit egyáltalán nem értettem. Arca értelmet sugárzott, és még valami mást. Együttérzést? Szánalmat, legalábbis.
„Én sem, gyermekem”, mondta nyugodt, kedves hangon. „Mi csak megvédjük magunkat.”
Olyan becsületesség sugárzott furcsa sárga szemeiből, hogy el kellett gondolkodnom, hogyan is hihettem el bármit is abból, amit Riley mondott. Bűnösnek éreztem magam. Talán ez a társaság nem is akart minket megtámadni Seattle-ben. Hogyan hihettem el bármit is abból, amit mondtak nekem?
„Nem tudtuk”, magyaráztam, és valahogy elszégyelltem magam. „Riley hazudott. Sajnálom.”
Hallgatott egy pillanatig, ekkor észrevettem, hogy a csatazaj megszűnt. Véget ért a harc.
Ha voltak is kétségeim afelől, ki nyert, azonnal elmúltak, amikor egy másodperccel később egy hullámos barna hajú, sárga szemű női vámpír sietett oda a férfihoz.
„Carlisle?”, kérdezte zavarodottan, miközben rá nézett.
„Nem akar harcolni”, válaszolta a férfi.
A nő megérintette a férfi karját. A férfi még mindig ugrásra készen állt. „Carlisle, hisz annyira meg van ijedve. Nem lehetne, hogy mi…?”
A szőke, Carlisle, visszanézett a nőre, majd felegyenesedett kissé, de láthatóan még mindig nagyon körültekintő volt.
„Nem akarunk ártani neked”, mondta nekem a nő. Lágy, megnyugtató hangja volt. „Mi egyikőtök ellen sem akartunk harcolni.”
„Sajnálom”, suttogtam ismét.
Nem láttam át a fejemben kavargó káoszt. Diego meghalt, ez volt a legfőbb dolog, ez a gondolat mindent elnyomott a fejemben. A többi, hogy a harc véget ért, az én seregem vesztett, az ellenfél pedig győzött. De az én halott seregemben a legtöbben olyanok voltak, akik szívesen látták volna, amint elégek, ellenségeim pedig nagyon kedvesen szóltak hozzám, pedig semmi okuk nem volt rá. Ráadásul sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam ezzel a két idegennel, mint Raoullal és Kristievel valaha is éreztem volna. Megkönnyebbültem, hogy Raoul és Kristie meghalt. És ez nagyon zavarba ejtő volt.
„Gyermekem”, szólt Carlisle. „Megadod magad? Ha nem próbálsz meg kárt tenni bennünk, megígérjük, hogy mi sem ártunk neked.”
Én pedig hittem neki.
„Igen”, suttogtam. „Igen, megadom magam. Nem akarok bántani senkit.”
Bátorítóan kinyújtotta felém a kezét. Gyere, kislányom. A családunk újra összegyűlik egy kis időre, aztán felteszünk neked pár kérdést. Ha őszintén válaszolsz, nincs mitől félned.”
Lassan felálltam, vigyázva, nehogy olyan mozdulatot tegyek, amelyet fenyegetőnek vélhetne.
„Carlisle?”, szólt egy férfi hang.
Ekkor egy újabb sárga szemű vámpír csatlakozott hozzánk. Mindaz a biztonságérzet, amit eddig éreztem ezeknek az idegeneknek a társaságában, azonnal megszűnt, amint megláttam őt. Ő is szőke volt, akárcsak a másik, de magasabb és szikárabb. Bőrének teljes felszínét hegek borították, legsűrűbben a nyakát és az állkapcsát fedték. A karján néhány kisebb harapás friss volt, de a többit nem a mai csetepaté alkalmával szerezte. Egész biztosan többször harcolt, mint azt el tudtam képzelni, és soha nem vesztett. Sárgásbarna szemei ragyogtak, testtartása pedig egy dühös oroszlán vadságára emlékeztetett.
Amint meglátott, ugrani készült.
„Jasper!”, figyelmeztette Carlisle.
Jasper hirtelen visszafogta magát, és kikerekedett szemekkel nézett Carlisle-ra. „Mi folyik itt?”
„A lány nem akar harcolni. Megadta magát.”
A sebhelyes vámpír arckifejezése elkomorult, és hirtelen a csalódottság váratlan hulláma töltött el, noha fogalmam sem volt, mitől lennék csalódott.
„Carlisle, én…” Habozott, aztán folytatta. „Én nagyon sajnálom, de ez nem lehetséges. Nem teremthetünk semmiféle kapcsolatot ezekkel az újszülöttekkel most, amikor a Volturi épp ide készül. Van fogalmad arról, milyen veszélynek teszel ki minket ezáltal?”
Nem értettem pontosan, miről is beszélt, de a lényeget felfogtam. Meg akart ölni.
„Jasper, de hát ő csak egy gyerek!”, tiltakozott a nő. „Nem gyilkolhatjuk meg hidegvérrel.”
Furcsa volt hallani, hogy a nő úgy beszélt, mintha mindketten emberek volnánk, mintha a gyilkosság helytelen dolog volna. Olyasmi, ami elkerülhető.
„A családunkról van szó, Esme. Nem adhatunk rá lehetőséget, hogy azt gondolják, megszegtük ezt a szabályt.”
A nő, Esme, közém és aközé állt, aki meg akart ölni engem. Érthetetlen módon hátat fordított nekem.
„Nem. Én ezt nem fogom hagyni!”
Carlisle aggódva nézett rám. Láthatóan nagyon szerette a nőt. Én is így nézhettem bárkire Diego háta mögül. Megpróbáltam olyan együttműködőnek mutatkozni, amilyennek éreztem magam.
„Jasper, szerintem adnunk kellene neki egy esélyt”, mondta lassan a férfi. „Követjük a szabályaikat, de nem ölünk ok nélkül. Majd tisztázzuk a helyzetet.”
„De előfordulhat, hogy azt gondolják, hogy mi is saját újszülötteket hoztunk létre védelmünk érdekében.”
„De nem tettük. És ha még meg is tettük volna, itt nem fordultak elő kirívó események, csak Seattleben. Arra nincs törvény, hogy ne hozhatnánk létre újszülött vámpírokat, ha kordában tudjuk őket tartani.”
„Ez akkor is túl veszélyes.”
Carlisle bizonytalanul megérintette Jasper vállát. „Jasper. Nem ölhetjük meg ezt a gyereket.”
Jasper mogorván nézett a kedves tekintetű férfira, én pedig hirtelen dühös lettem. Kétségtelen, hogy nem akarta megbántani a férfit, és a nőt, akit az szeretett. Aztán Jasper felsóhajtott, és tudtam, minden rendben van. Dühöm elpárolgott.
„Nem tetszik ez nekem.”, mondta immár nyugodtabban. „Legalább bízzátok rám. Ti ketten nem tudjátok, hogyan kell bánni valakivel, aki ilyen sokáig elvadultan élt.
„Persze, Jasper”, válaszolta a nő. „De légy kedves vele.”
Jasper a szemeit forgatta. „Oda kellene mennünk a többiekhez. Alice azt mondta, nincs sok időnk.”
Carlisle bólintott. Megfogta Esme kezét és Jasper mögött elindultak át a nyílt mezőn.
„Te ott!”, szólt nekem Jasper, és arca ismét elkomorult. „Velünk jössz! Ne tegyél hirtelen mozdulatokat, különben pórul jársz.”
Ismét dühös lettem, amint rám nézett, és legszívesebben rámorogtam és vicsorogtam volna, de úgy éreztem, épp ez az, amire vár.
Jasper megállt, mintha most jutott volna eszébe valami. „Hunyd be a szemed!”, parancsolta.
Tétováztam. Végül mégis csak úgy döntött, hogy megöl?
„Tedd, amit mondtam!”
Összeszorítottam a fogaimat és becsuktam a szemem. Így kétszer olyan sebezhetőnek éreztem magam, mint előtte.
„Kövesd a hangomat, és ne nyisd ki a szemed. Ha lesel, vesztettél, felfogtad?”
Bólintottam, kíváncsi voltam, mi az, amit nem akarja, hogy lássak. Kissé megkönnyebbültem, hogy megtartja ezt a titkot magának. Nem lett volna oka erre, ha meg akarna ölni.
„Úgy.”
Lassan sétáltam utána, ügyelve rá, hogy ne adjak neki indokot, hogy bántson. Odafigyelt arra, merre vezet, legalábbis nem mentem neki egyetlen fának sem. Hallottam, amint megváltoznak a hangok, amikor kiértünk a tisztásra; a szél mintha másképp fújt volna, és sokkal erősebben éreztem a mi seregünk maradványainak égett szagát is. Éreztem a napmeleget az arcomon, és éreztem, hogy a szemhéjam is fényesebb, amint ragyogtam a napfényben.
Egyre közelebb vezetett a halkan ropogó tűzhöz, végül már annyira közel voltunk, hogy szinte már éreztem, amint a lángnyelvek égetik a bőrömet. Tudtam, hogy a férfi bármikor megölhetne, de a tűz közelségétől is idegessé váltam.
„Ülj ide. A szemed továbbra is tartsd csukva.”
A föld felszíne meleg volt a napsütéstől és a tűz közelségétől. Továbbra is nagyon nyugodt maradtam, és igyekeztem nagyon ártalmatlannak bizonyulni, azonban magamon éreztem a férfi tekintetét és ez felbosszantott. Habár nem haragudtam ezekre a vámpírokra, akikről tényleg elhittem, hogy csak önvédelmet tanúsítottak, mégis valamiféle különös őrjítő izgatottságot éreztem. Már-már magamon kívül voltam, mintha a nemrég véget ért csata hangjai visszhangoztak volna a fejemben.
A dühtől csak azért nem őrültem meg, mert nagyon szomorú voltam, a legvégsőkig elkeseredett. Még mindig Diego járt az eszemben, és nem tehettem róla, de végig az járt a fejemben, hogy egészen biztosan meghalt.
Biztos voltam benne, hogy nem volt lehetősége rá, hogy elmondja Rileynak a titkainkat – azokat a titkokat, amelyek elég okot szolgáltattak arra, hogy megbízzak Rileyban, amíg még nem volt túl késő. Szinte újra láttam magam előtt Riley arcát – azt a hideg, kimért arckifejezést, amit felvett, mikor megfenyegetett, hogy megbünteti azt, aki nem bír magával. Ismét hallottam hátborzongató és szokatlanul részletes leírását – amikor elviszlek titeket a nőhöz, és megfoglak, amíg letépi a lábaitokat, és lassan, nagyon lassan elégeti az ujjaitokat, füleiteket, ajkatokat, nyelveteket és minden felesleges részeteket egyesével.
Most ébredtem rá, hogy Diego halálának elbeszélését hallottam.
Azon az éjszakán, biztos voltam benne, hogy valami megváltoztatta Rileyt. Az változtatta meg őt, hogy megölte Diegot, ettől keményedett meg annyira. Egyetlen dolgot hittem csak el Rileynak mindabból amit valaha is mondott, hogy többre tartotta Diegot, mint bárki mást közülünk. Kedvelte őt. Mégis végignézte, amint a teremtőnk fájdalmat okoz neki. Kétségtelen, hogy még segített is a nőnek. A nővel együtt ölték meg Diegot.
Azon tűnődtem, mennyi fájdalom hatására lettem volna képes elárulni Diegot. Úgy gondoltam, elég sokra. És biztos voltam abban, hogy Diego is csak nagy fájdalmak hatására árult el engem.
Rosszul voltam. Ki akartam űzni Diego halálsikolyának képzeletbeli hangjait a fejemből, de nem sikerült.
Aztán ott a mezőn is sikítás hallatszott. Szemhéjam megrebbent, de Jasper dühösen felmordult, én pedig azonnal még szorosabban becsuktam a szemem. Semmit nem láttam, csak a nehéz, levendulaszínű füstöt.
Kiabálást hallottam és valami különös, vad ordítást. Hangos volt, és olyan sokfelől hallatszott. Nem tudtam elképzelni, mennyire el kell torzulnia egy arcnak, hogy valaki ilyen hangot adjon ki, és ez a tudatlanság még félelmetesebbé tette a hangot. Ezek a sárga szemű vámpírok nagyon különböztek tőlünk. Illetve most már csak tőlem, mert vélhetően egyedül én maradtam életben. Riley és a teremtőnk mostanra messze jártak.
Hallottam a neveiket: Jacob, Leah, Sam. Sok különböző hangot hallottam, de az ordítás folytatódott. Riley nyilván hazudott a vámpírok számával kapcsolatban is.
Az ordítás hangja fokozatosan elhalt, míg csak egy maradt, egyetlen kínlódó, állati üvöltés, aminek hallatán csikorgatni kezdtem a fogaimat. Annyira tisztán láttam magam előtt Diego arcát, és a hang is olyan volt, mintha ő sikoltott volna.
Hallottam, amint Carlisle túlkiabálja a többi hangot és az ordítást. Könyörgött, hogy megnézhessen valamit.
„Kérlek, hadd nézzem meg. Engedd meg, hogy segítsek.” Nem hallottam, hogy bárki is vitatkozott volna vele, de valamiért a hanglejtéséből úgy éreztem, nem érte el, amit akart.
Amikor azonban a vonyítás fülsiketítővé vált, Carlisle hirtelen odaadóan köszönetet mondott, és a vonyítás alatt egy nagyobb tömeg mozgását hallottam. A nehéz léptek egyre közelebb jöttek.
Jobban odafigyeltem, ekkor olyat hallottam, amely egyszerre volt váratlan és lehetetlen. A sok erős lélegzetvétel mellett – a mi csapatunkban soha senkit nem hallottam, aki így vette volna a levegőt – egy tucat mély dörömbölő hangot hallottam. Mintha … szívverések lettek volna. De egész biztosan nem emberi szívé. Azt a jellegzetes hangot jól ismertem. Mély levegőt vettem, de a szél épp az ellenkező irányból fújt, így csak a füst szagát éreztem.
Anélkül, hogy valaki figyelmeztetett volna, valami megérintett és durván csattant a fejem egyik oldalán.
Az ijedtségtől éppen kinyitni készültem a szememet, amint megbillentem, épp azon igyekeztem, hogy kiszabaduljak ebből a fogásból, amikor hirtelen Jasper figyelmeztető pillantását láttam két ujjnyira az arcomtól.
„Állj le!”, rivallt rám, miközben visszarángatott a fenekemre. Alig hallottam őt, és rájöttem azért, mert kezei szorosan körülfogták a fejemet, a fülemet teljesen eltakarva.
„Csukd be a szemed”, utasított ismét, valószínűleg normál hangerővel, noha nekem suttogásnak tűnt.
Igyekeztem megnyugodni, és ismét becsuktam a szememet. Volt valami, amiről nem akarták, hogy halljam. Ezzel együtt tudok élni – feltéve, hogy ez azt jelenti, életben maradhatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése