Bree Tarner élete

Ez Stephenie Meyer 5. könyve melynek címe Bree Tanner élete
ez a könyv nálunk Magyarországon megjelenését tekintve még várat magára de addig is itt eltudjátok olvasni akit érdekel.

Majd későbbiekben saját twilight ficeket is olvashatok itt.


Üdvözlettel: Isabella Cullen

2010. szeptember 22., szerda

Carlisle lágy hangon válaszolt. „Ezt ti döntitek el. Addig, amíg minket nem próbál többé megtámadni, nem látok semmi okot rá, hogy elpusztítsam. Sose tanították meg semmire.”
Noha szavai közömbösek voltak, már-már úgy éreztem, mintha védőbeszédet mondana érem. Azonban, amint ő is elmondta, sorsom nem az ő kezében volt.
„Ez lényegtelen”, erősítette meg Jane.
„Ahogy gondolod.”
Amint Jane Carlislera meredt, arcán zavarodottság és csalódottság tükröződött. Majd megrázta a fejét, azután ismét közönyössé váltak a vonásai.
„Aro azt remélte, elég messzire jutunk nyugat felé ahhoz, hogy találkozzunk veled, Carlisle!”, mondta. „Üdvözletét küldi!”
„Hálás lennék, ha átadnád neki az én üdvözletemet!”, hangzott a válasz.
Jane elmosolyodott. „Természetesen.” Aztán szája sarkában még mindig enyhe félmosollyal visszanézett rám. „Úgy látom, ma elvégeztétek helyettünk a munkánkat… legalábbis a nagy részét. Puszta szakmai kíváncsiságból kérdezem, hányan voltak? Jó nagy pusztítást vittek véghez Seattle-ben.”
Munkáról beszélt és szakmáról. Akkor jól gondoltam, valóban a büntetés az ő hivatása. És ha ők büntetés végrehajtók, akkor egészen biztosan léteznek szabályok. Carlisle is említette korábban, hogy Követjük a szabályaikat és azt is, hogy Arra nincs törvény, hogy ne hozhatnánk létre újszülött vámpírokat, ha kordában tudjuk őket tartani. Noha Riley és a teremtőnk féltek, nem igazán voltak meglepődve a sötét-palástosok, a Volturi az érkezése láttán. Vagyis tudták, hogy léteznek törvények, és azt is, hogy megszegik azokat. Vajon miért nem mondták ezt el nekünk? És ez a Volturi nem csak négy főből áll. Valakit közülük Aronak hívnak, és valószínűleg még többen vannak. Biztosan nagyon sokan vannak, ha mindenki ennyire tart tőlük.
Carlisle válaszolt Jane kérdésére. „Tizennyolcan, a foglyot is beleszámítva.”
A négy sötét-palástos között alig hallható mormogás hallatszott.
„Tizennyolcan?”, ismételte Jane, hangjából meglepettség sugárzott. A teremtőnk ezek szerint nem mondta meg Jane-nek, hogy hányat hozott létre belőlünk. Vajon Jane igazán meglepődött, vagy csak tettette azt?
„Egytől egyig vadonatújak”, mondta Carlisle. „Teljesen tapasztalatlanok voltak.”
Tapasztalatlanok és tájékozatlanok, Rileynak köszönhetően. Kezdtem megérteni, hogyan tekintenek ránk ezek az idősebb vámpírok. Jasper újszülöttnek nevezett. Mint egy csecsemőt.
„Egytől egyig?”, kérdezte Jane éles hangon. „Akkor ki teremtette őket?”
Mintha nem tudná. Ez a Jane sokkal nagyobb hazudozó, mint Riley és sokkal jobban is csinálja, mint ő.
„Victoriának hívták”, felelte a bronzvörös hajú.
Honnan tudta ő ezt, amikor még én sem tudtam? Eszembe jutott, hogy Riley azt mondta, hogy egyikőjük gondolatolvasó. Akkor azért tudnak mindent? Vagy Riley ezzel kapcsolatban is hazudott?
„Csak hívták?”, kérdezte Jane.
A bronzvörös hajú kelet felé intett fejével, amire utalt. Felnéztem és észrevettem, hogy sűrű, orgonaszínű füstoszlop gomolyog a hegyoldalban.
Hívták. Hasonló örömöt éreztem, mint amikor elképzeltem, hogy a nagydarab vámpír széttépi Raoult. Csak sokkal, sokkal nagyobbat.
„Ez a Victoria…”, kérdezte Jane lassan. „Ő ugye nincs benne a tizennyolcban?”
„Nincs”, erősítette meg a vörös hajú. „Csak egyetlen kísérőt hozott magával. Az nem volt annyira fiatal, mint ez itt, de az sem lehetett idősebb egy évesnél.”
Riley. Már-már örömtáncot jártam. Ha – na jó, amikor – ma meghalok, legalább ez a szál már nem marad elvarratlanul. Bosszút álltak Diegoért. Majdnem elmosolyodtam.
„Szóval húszan voltak”, lehelte Jane. Ez most vagy több volt, mint amire számított, vagy pedig istenien játssza a szerepét. „És ki végzett a teremtőjükkel?”
„Én”, közölte a bronzvörös vámpír hűvösen.
Akárki is volt ez a vámpír, akár tartott emberlányt házi kedvencként, akár nem, barátként tekintettem rá. Még ha ő is lesz az, aki végül végez velem, akkor is tartozok neki.
Jane megfordult, hogy elkeskenyedett szemmel rám nézzen.
„Te ott!”, morrant rám. „A neved!”
Ha rajta múlik, úgyis meghalok. Úgyhogy miért adnám meg ennek a hazug vámpírnak azt, amit akar? Szótlanul meredtem rá.
Jane egy ártatlan gyermek sugárzóan boldog mosolyával tekintett rám, majd hirtelen égni kezdtem. Úgy éreztem, mintha visszamentem volna az időben életem legborzasztóbb éjszakájához. Tűz lobogott testem minden egyes porcikájában, tűz égett bőröm minden egyes négyzetcentiméterén, és mintha a tűz legbensőkig átjárta volna a csontjaimat. Olyan volt, mintha társaim temetkezési máglyájának legközepén égtem volna, mintha lángok öleltek volna körül minden irányból. Testem minden egyes sejtje az elképzelhető leggyötrőbb fájdalommal égett. Szinte azt sem hallottam, amint felsikítok fájdalmamban.
„A neved”, követelte újra Jane, és amint beszélt, az égető fájdalom megszűnt. Amint elillant, az egész olyan volt, mint ha csak képzeltem volna.
„Bree”, mondtam, amilyen gyorsan csak tudtam, még mindig zihálva, noha a fájdalmat már nem éreztem.
Jane ismét rám mosolygott, és ismét elöntött a tűz. Vajon mennyi fájdalmat kell még elviselnem, mire belehalok? Úgy éreztem, mintha a sikítás sem belőlem szakadt volna ki. Miért nem tépi már le valaki a fejemet? Carlisle elég nagylelkűnek tűnt, hogy megtegye ezt velem, vagy nem? Vagy bárki is legyen a gondolatolvasójuk. Az illető nem érthetné meg ezt és nem állíthatná le?
„Mindent el fog mondani, amit tudni akarsz.”, mormolta a vörös hajú. „Felesleges ezt művelned vele”
A fájdalom ismét elszállt, mintha Jane megnyomott volna egy kapcsolót. Azon kaptam magam, hogy arccal lefelé fekszem a földön, ziháltam, mintha valóban szükségem lett volna levegőre.
„Ó, tudom én azt.”, hallottam Jane vidám hangját. „Bree?”
Megborzongtam, amikor kimondta a nevemet, de a fádalom nem öntött el újra.
„Igaz, amit mond?”, kérdezett. „Tényleg húszan voltatok?”
A szavak szinte maguktól buktak ki a számon: „Tizenkilencen vagy húszan, talán többen is, nem tudom biztosan. Sara és az a másik, akinek nem tudom a nevét, útközben összeverekedett…”
Vártam, hogy újra elönt a fájdalom, amikor újra megbüntet, amiért nem tudok frappánsabb válasszal előállni, de ehelyett ismét Jane vette át a szót.
„És ez a Victoria – ő teremtett benneteket?”
„Nem tudom”, vallottam be rettegve. „Riley sose mondta ki a nevét. Azon az éjjelen semmit sem láttam… nagyon sötét volt, és nagyon fájt!”, megborzongtam. „Riley nem akarta, hogy gondolni tudjunk rá. Azt mondta, a gondolataink nem biztonságosak.”
Jane tekintete a vörös hajúra villant, aztán ismét rám nézett.
„Beszélj, ki ez a Riley?”, követelte Jane. „Miért hozott ide benneteket?”
Amilyen gyorsan csak tudtam, elhadartam Riley hazugságait. „Riley azt mondta, el kell pusztítanunk ezeket a furcsa sárga szeműeket. Azt mondta, nagyon könnyű lesz. Azt mondta, övék a város, és arra készülnek, hogy elpusztítsanak minket. Azt mondta, amint végeztünk velük, minden vér, ami csak van a városban, a miénk lesz. Megmutatta nekünk a szagát.”, mutattam az emberlányra. „Azt mondta, onnan fogjuk tudni, kiket kell megtámadnunk, hogy ő is velük lesz. Azt mondta, aki elkapja, azé lehet.”
„Úgy fest, Rileynak nem lett igaza, és mégse volt olyan könnyű.”, jegyezte meg Jane, olyan hangon, mintha incselkedni akarna.
Úgy tűnt, Jane elégedett az általam előadottakkal. Ösztönösen megéreztem, hogy Jane megkönnyebbült, hogy Riley nem számolt be nekünk vagy a többieknek arról a rövid látogatásról, amit a Volturi a teremtőnknél tett. Victoriánál. Azt akarta, hogy a sárgaszeműek így ismerjék a történetet, hogy abba sem Jane, sem pedig a Volturi ne keveredjen bele. Nos, játszadozhatunk tovább. Remélhetőleg a gondolatolvasó már legalább tudatában van mindennek.
A szó szoros értelmében nem tudtam bosszút állni ezeken a szörnyetegeken, de a gondolataim segítségével elárulhattam őket a sárga szeműeknek. Legalábbis reméltem.
Bólintottam, egyetértvén Jane viccesnek szánt kijelentésével, és felültem, mert el akartam érni, hogy a gondolatolvasó – akármelyikük is legyen az – felfigyeljen rám. A történetet úgy folytattam, ahogy a seregünk többi tagja tette volna. Úgy tettem, mintha én lennék Kevin. Buta mint a föld, és teljesen értetlen.
„Nem tudom, hogyan történt.” És még csak nem is hazudtam. A csatamezőn zajló összevisszaság még mindig rejtély volt számomra. Senkit nem láttam Kristie csapatából. Vajon a titokzatos ordító vámpírok kapták el őket? Ezt a titkot megőriztem a sárga szeműeknek. „Szétváltunk, de ők nem érkeztek meg. És Riley is cserbenhagyott minket, nem jött segíteni, ahogy ígérte. És aztán minden összezavarodott és mindenki darabokra szakadt.” Megborzongtam, amikor eszembe jutott, amikor átugrottam egy megcsonkított testet. „Nagyon féltem. El akartam szaladni.” Carlisle felé intettem. „Az ott azt mondta, hogy nem bántanak, ha megadom magam.”
Ezzel nem árultam el Carlislet. Ezt már úgyis elmondta Jane-nek.
„Ah, csakhogy erről nem ő dönt, kicsikém.”, mondta Jane. Úgy tűnt, mintha élvezné a helyzetet.
Még mindig úgy tettem, mintha Kevin lennék, csak meredtem rá, mintha hülye lennék ahhoz, hogy felfogjam.
Jane Carlisle-hoz fordult. „Biztos, hogy mindet elkaptátok? A többieket is, akik leszakadtak?”
Carlisle bólintott. „Mi is kettéváltunk.”
Szóval azok kapták el Kristie-t, akik azt az ordító hangot kiadták. Reméltem legalábbis, mert akármik is legyenek, ezek az ordítozók igazán nagyon félelmetesek voltak. Kristie megérdemelte, amit kapott.
„Nem tagadhatom, hogy le vagyok nyűgözve”, mondta Jane, őszintén hangzott, és szerintem ezt valószínűleg tényleg így is gondolta. Jane abban reménykedett, hogy Victoria serege komoly károkat okoz majd, de ebben súlyosan tévedett.
„Mi is”, értettek egyet csöndben a Jane mögött álló vámpírok.
„Még sose láttam olyat, hogy egy kolónia veszteség nélkül kerüljön ki a harcból ilyen nagy számú ellenséges haderővel szemben.”, folytatta Jane. „És azt tudjátok, mi állt az egész mögött? Igen szélsőséges viselkedésnek tűnik, tekintve, hogy milyen életformát folytattok. És miért a lány volt a kulcs?” Egy pillanatra a lányra nézett.
„Victoria megharagudott valamiért Bellára”, válaszolta a vörös hajú.
Most értettem meg a stratégia lényegét. Rileynak csak a lány halála volt fontos, az viszont egyáltalán nem érdekelte, hányan fognak meghalni közülünk a cél érdekében.
Jane boldogan felnevetett. „Ez az emberlány – éppúgy rámosolygott a lányra, ahogyan előtte rám is – sajátságosan erős érzéseket vált ki a mifajtánkból.”
A lánnyal nem történt semmi. Talán Jane neki nem is akart fájdalmat okozni. Vagy talán ez a borzalmas képessége csak vámpírokra hat.
„Megtennéd kérlek, hogy befejezed, amit csinálsz?”, kérte a vörös hajú kimért, mégis dühös hangon.
Jane ismét felnevetett. „Csak kipróbáltam, hogy még mindig úgy van-e. Szemlátomást semmit sem ártottam vele.”
Megpróbáltam továbbra is olyan értetlen arcot vágni, mintha Kevin volnék, és nem kimutatni az érdeklődésemet. Jane tehát nem tudott úgy fájdalmat okozni ennek a lánynak, ahogy nekem igen, és ez Jane számára meglepő volt. Noha Jane nevetett ezen, egész biztos voltam benne, hogy majd megőrül a ténytől. Ez is ugyanazért volt, amiért a sárga szeműek megengedték a lánynak, hogy velük legyen? De ha a lány valamiképp különleges, akkor miért nem alakítják át vámpírrá?
„Hát, úgy tűnik, nekünk itt nem sok tennivalónk maradt.”, mondta Jane ismét azon a fásult, monoton hangon. „Fura. Nem szoktunk hozzá, hogy feleslegesek legyünk. Kár, hogy lemaradtunk a küzdelemről. A hallottak alapján elég szórakoztató lehetett.”
„Igen”, vágta rá a vörös hajú. „És ráadásul olyan közel voltatok. Milyen kár, hogy nem egy fél órával korábban érkeztetek. Talán akkor nem jöttetek volna hiába.”
Elnyomtam egy mosolyt. Tehát a vörös hajú a gondolatolvasó és hallott mindent, amit akartam, hogy halljon. Jane ezt nem ússza meg szárazon.
Jane üres tekintettel nézett meredt a gondolatolvasóra. „Hát igen. Kár, hogy így alakult, nem?”
A gondolatolvasó bólintott, én pedig kíváncsi voltam, vajon mit hallhatott Jane fejében.
Jane unott arccal felém fordult. Semmit nem láttam a szemeiben, mégis biztos voltam benne, hogy lejárt az időm. Megkapta, amit tőlem akart. Azt azonban nem tudta, hogy gondolataimat a gondolatolvasóval is megosztottam. És megvédtem az ő családjuk titkait is. A gondolatolvasónak konkrétan is tartoztam. Bosszút állt Victorián és Rileyn a kedvemért.
Szemem sarkából felnéztem rá, és azt gondoltam, Köszönöm.
„Felix?”, szólalt meg Jane vontatottam.
„Várjatok”, szólt hangosan a gondolatolvasó.
Carlisle-hoz fordult és gyorsan beszélni kezdett. „Mi elmagyaráznánk a szabályokat ennek a lánynak. Úgy látom, nincs ellenére, hogy tanuljon. Eddig maga sem volt tisztában azzal, hogy mit csinál.”
„Hát, persze”, mondta Carlisle lelkesen. „Természetesen készek vagyunk vállalni a felelősséget Bree-ért.”
Jane arcáról leolvasható volt, hogy nem tudja biztosan, hogy most ezek viccelnek-e, de ha igen, akkor sokkal mulatságosabbak, mint gondolta volna.
Miattam. Most kifejezetten rólam volt szó. Ezek a vámpírok idegenek voltak, mégis nagy veszélynek tették ki magukat értem. Bár tudtam, hogy nem fog nekik sikerülni, de azért mégis megtették.
„Mi nem teszünk kivételt”, válaszolta Jane meglepve. „És második esélyt sem adunk. Ártana a hírnevünknek.”
Olyan volt, mintha vitatkozna valakivel. Számomra egyértelmű volt, hogy arról van szó, hogy meg fog ölni. Tisztában voltam vele, hogy a sárga szeműek nem tudják ebben megakadályozni. Ő volt a vámpírok rendőrségének feje. De még ha a vámpírok rendőrei is ilyen mocskosak – igazán mocskosak – legalább a sárga szeműek már tisztában vannak ezzel.
„Erről jut eszembe…”, folytatta Jane, miközben szemeit az emberlányra szegezte és szélesen rámosolygott. „Caiust nagyon fogja érdekelni, hogy te még mindig ember vagy, Bella! Talán úgy dönt majd, hogy meglátogat!”
Még mindig ember. Vagyis akkor mégis arra készülnek, hogy átváltoztassák a lányt. Kíváncsi lettem volna, mire várnak még.
„Már kitűztük az időpontot”, vágta rá a kicsi, rövid, fekete hajú vámpír, tiszta magas hangon. „Talán inkább majd mi látogatunk meg benneteket néhány hónap múlva.”
Jane arcáról eltűnt a mosoly, mintha csak letörölték volna. Vállat vont anélkül, hogy ránézett volna a fekete hajú vámpírra, és hirtelen úgy éreztem, hogy tízszer annyira gyűlöli a kis fekete hajú vámpírt, mint az emberlányt.
Jane a korábbi kifejezéstelen arcával Carlisle felé fordult. „Örülök, hogy megismerhettelek, Carlisle! – Eddig azt hittem, Aro csak túloz. Nos, remélem, látjuk még egymást.”
Ez majd azután lesz. Még mindig nem féltem. Egyedül azt bántam meg, hogy nem mondhattam el Frednek többet erről az egészről. Ő most teljesen vakon indul el ebben a világban, ahol hemzsegnek a veszélyes politikusok, mocskos zsaruk és titokzatos vámpírcsoportok. De Fred okos volt, óvatos és különleges adottsággal megáldott. Mit tehetnének ellene, ha még csak nem is látják őt? Talán a sárgaszeműek találkoznak vele egy napon. Legyetek kedvesek vele, kérlek, gondoltam, remélve, hogy a gondolatolvasó meghallja.
„Intézd el gyorsan, Felix!”, szólt oda Jane közönyösen, felém biccentve. „Szeretnék már hazaindulni!”
„Ne nézz oda!”, súgta a vörös hajú gondolatolvasó.
Én pedig becsuktam a szemem.
VÉGE
Nem kellett kétszer mondania: amit addig láttam, az bőven elég volt egy napra – akár egy egész életre is. Szorosan behunytam a szememet, és arcomat Edward mellébe rejtettem.
De hallani azért még így is hallottam.
Először mély, morajló dörgést, aztán éles sikoltást, amely borzalmasan ismerős volt. A sikítozásnak hamar vége szakadt, aztán már csak recsegés-ropogás hallatszott.
Stephenie Meyer: Napfogyatkozás, 587. oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése